سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سالم ترین غذاهای ناهار

در گذشته، آن‌طور که باید و شاید، بستنی در ایران شناخته‌شده نبود. قدیمی‌ترین نوع بستنی در کشور ما، تنها ترکیب برف و شیره بود که خب آن هم هرجایی پیدا نمی‌شد. اگر بخواهیم به شکل دقیق به این مسئله نگاه کنیم، باید به دوران قاجار سفر کنیم.

خیلی از متخصصان باور دارند که بستنی به آن شکلی که ما امروز می‌شناسیم، از زمان حکومت ناصرالدین‌شاه وارد ایران شد. قبله عالم در سفر سوم خود به فرنگ، با پدیده‌ای به نام بستنی آشنا شدند و آن را مثل خیلی از چیزهای دیگر، به ایران وارد نمودند! از آن زمان به بعد، بستنی حسابی در دربار باب شد و کم‌کم، در بین عامه مردم هم جا باز کرد.

به‌عبارت‌دیگر، بستنی سنتی ایرانی از همان زمان محبوب شد. آشپزهای خوش‌ذوق ایرانی، بستنی اروپایی را با ذائقه ایرانی سازگار کردند و بستنی زعفرانی را به ایرانی‌ها، معرفی کردند. فردی به اسم «ممد ریش» را می‌توان بنیان‌گذار بستنی سنتی در ایران دانست. او در زمان مظفرالدین شاه، در آشپزخانه دربار فعالیت می‌کرد و شاگردی داشت به اسم «اکبر مشتی».

. انواع بستنی نوعی دسر خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد و با توجه به شروع فصل تابستان این نوع دسر محبوبیت بیشتری در ایران کوک پیدا می‌کند. 

فال شیخ بهایی از جمله فال های پر طرفداری است که با نام فال حاجت یا فال آرزو نیز شناخته می شود. طریقه گرفتن فال شیخ بهایی بدین صورت می باشد که در ابتدا باید با بدن و لباسی تمیز، مقصود و حاجتتان را یادآور شده و با نیت قلبی و توکل به خداوند، سه صلوات بفرستید

گوشت چرخ کرده یکی از مواد غذایی بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که با آن غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی تهیه می شود. انواع غذا با گوشت چرخ کرده در آشپزی ایرانی ایران کوک هم از جایگاه ویژه ای برخودار است و غذاهای بسیار متنوعی با آن درست می شود.

شیرینی دانمارکی از پرطرفدارترین شیرینی ها می باشد و در قنادی ها نیز جزو پرفروش شیرینی ها است. طرز تهیه شیرینی دانمارکی ساده است و با کمی حوصله به راحتی می توانید شیرینی دانمارکی خانگی خوشمزه مانند قنادی ها درست کنید.

 

پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه بین المللی است که به دلیل اینکه در تابه های کوچک تهیه می شود با نام پنکیک ایران کوک شهرت یافته است. پنکیک انواع بسیار متنوعی دارد و در کشورهای مختلف با روش های متنوعی پخته می شود که معمولا به عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر صبحانه سرو می شود.

 

نکته مهم دیگه برای درست کردن شیرینی‌های عید توی خونه، مدت زمان ماندگاریشونه. چون شیرینی‌ های خونگی ایران کوک مواد افزودنی و نگهدارنده ندارن، حتما باید به این موضوع توجه کنید. معمولا شیرینی هایی که توی مواد سازندشون از تخم مرغ استفاده نشده، ماندگاری بیشتری داره.

 

اما در این مقاله دیگر نگران سوال برای “شام چی بپزم” نباشید! در مقاله لیست غذا برای شام، شما را با غذای ساده برای شام به همراه لیست کاملی از انواع سالادهای رژیمی آشنا می‌کنیم. همچنین لیست غذای شام، لیست کاملی از غذاهای ساده و مقوی و به طبع سریع است که به راحتی می‌توانید برای شام درست کنید.

 

دسر یا به قول ایرانی‌ها «پس‌خوراک» یا «پی‌خوراک» جزو خوراکی‌های بین‌المللی است که به عنوان یک وعده کوچک بعد از وعده اصلی غذای شام یا وعده ناهار سرو می‌شود. انواع دسر ایران کوک بسیار متنوع است و طیف وسیعی از خوراکی‌های عموما شیرین را شامل می‌شوند. انواع دسرها برای سلیقه‌های متفاوت را می‌توانید برای منوی مجلس و عروسی و مهمانی بگنجانید. در این مقاله از سرویس آشپزی به معرفی انواع دسر می‌پردازیم و آموزش دسر و طرز تهیه آن را به همراه فیلم آموزش تهیه نیز برای شما خواهیم آورد.

 

خوراک لوبیا یکی از صبحانه های بسیار محبوب در سراسر جهان است که با مواد متنوعی مثل قارچ، سیب زمینی و .. درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده در ادامه با سایت ایران کوک همراه باشید.زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم.

 

 

حالا اجازه می دهیم گوشت و ادویه ها کاملا سرخ شوند. در این فاصله لوبیا سبز را به همراه هویج به اندازه نگینی متوسط خرد می کنیم، سپس به همراه نخود فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبزیجات نرم شوند.